Selasa, 11 September 2007

Bebel atok

Assalamualaikum diucapkan kepada semua

Terasa terpanggil diri ini utk meluahkan rasa ketidak puas hatian dan rasamarah terhadap isu yg terjadi baru2 ini ; 2 org cedera di batu buruk Kuala Terengganu akibat ditembak oleh polis menggunakan PELURU HIDUP. Mgkn isu ini dah dikomen dan diulas semasak-masaknya oleh pena2 maya seaqidah yg lain namun jemari ini tetap bernafsu utk memberi pandangan peribadi. Mgkn diri ini cuba mengupas mengikut nafsu amarah semata-mata, namun tahap kesabaran ada batasnya lantaran menyentuh sensitiviti sebagai umat Islam seaqidah.

Kenapa perkara ini boleh berlaku? Sedangkan mereka hanya mahu mendengar ceramah. Benda baik tu. Salah ke? Bukan buat pakatan nak rompak bank pun, bukan buat pakatan nak bom bangunan pun.

Sesal hati ini bukanlah kerana menyebelahi mana2 pihak, tapi sensitiviti ini adalah lebih kepada saudara seislam itu sendiri. Ya ISLAM! yg menjadi mangsa adalah org ISLAM. Yang kononya menjadi pengawal keadaan juga adalah orang ISLAM. Mungkinkah ada dalih disebalik kejadian itu? Mungkihkah satu propaganda tajaan pihak2 tertentu? Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui.

Melihat pula komen n ulasan daripada pelbagai pihak, mcm polis2(sesetengah polis yg bleh dikatakan taklid buta) ni je la yg betul. PERFECT! Mungkin memang dah jd trend kot, khilaf nye sedikit, tp diheboh rata bagai langit hendak timpa kepala. GORENG!!!
Jangan kurung Islam dalam rungkup saji agenda politik berkepentingan.

Wahai kaum muslimin sekalian, INGAT, ISLAM akan kembali mentadbir dunia. Itu janji ALLAH. Semoga hidayah Allah akan sampai kpd dieorg ni dan mati dlm iman.

Tiada ulasan: